Byť súčasťou 4.0 si vyžaduje odvahu alebo odvážnemu „4.0“ praje

Dobrý deň Vážení nadšenci inovácií!

Na úvod Vás chcem informovať, že cieľom tohto článku nie je propagácia „zaručených receptov“, overených postupov či čarovného flow krokov a formulácií, ktoré je nutné dodržať pri splne mesiaca pri 100%-tnej účasti zamestnancov na nočnej zmene počas víkendu. Chcem poukázať na iný aspekt, ktorý dnes síce môžeme v mnohých podnikoch považovať za utópiu, ale jeho prítomnosťou získame jedinečnú konkurenčnú výhodu oproti ostatným hráčom na trhu. Týmto prvkom je odvaha robiť veci tak, ako sa majú.

Odvaha prijať aktuálny stav podniku so všetkými benefitmi a negatívami, ktoré ho popisujú. Buďme odvážni a priznajme si, že:

  • nie všetky KPI ktoré deklarujeme audítorom, reálne opisujú naše výkony,
  • nedokážeme efektívne naplniť všetky požiadavky zákazníkov,
  • sme schopní „skladovať dáta na papieri,“ ale neslúžia nám ako vstupné dáta pre pokročilé analýzy zabezpečujúce efektívnosť procesov,
  • plytvanie je našim každodenným chlebom, aj napriek snahe ho odstrániť.

Mohli by sme ďalej diskutovať o tejto problematike, ale teraz sa určite pýtate: „Áno, toto všetko viem, ale kam smeruje spleť tvojich myšlienkových ciest?“ Správna otázka. Mať odvahu si priznať aktuálny status podniku je len začiatok na Vašej „Road 4.0.“, ktorý predstavuje reálny, pravdivý štart, ktorý definuje následnú postupnosť krokov, ktoré treba zvoliť na ceste k úspechu. Cesta každého podniku je unikátna, má mnohé alternatívne trasy, odbočky, záchytné pruhy, obmedzenia. A hoci je cieľ spoločný, východiskový bod máme každý niekde inde. Z tohto dôvodu nemôžme veriť univerzálnym riešeniam zaručujúcim okamžité výsledky z večera do rána, či fungujúce Industry 4.0, v našom prostredí.

Viete, ono je to presne tak isto, ako keď si na dovolenke v Turecku kúpite botasky Adiadias. Spočiatku budú uspokojovať vaše potreby. Prečo aj nie, je to obuv? Je. Sú pekné na oko? Sú. Som obutý? Som. No zakúpenie tohto na prvý pohľad lákavého riešenia časom ukáže svoje úskalia. Nedostatočná kvalita spojov, nepriedušnosť použitých materiálov, tenká podrážka, farby po prvom čistení vyblednú, materiál šnúrok nedokáže odolávať viacnásobnému obúvaniu a roztrhne sa, či rôzne iné. Netreba veľa predstavivosti, aby sme túto metaforu preniesli do prostredia Vašich podnikov a vy odvážne vyslovili slová „takto to predsa nemôže fungovať.“

Ako ste už správne pochopili, dnes sa tu nedozviete presné ingrediencie tvoriace esenciu úspešného Industry 4.0 Vašej firmy. No viem Vám odvážne navrhnúť jedno prijateľné riešenie, ktoré sa okamžite posuniete o stupienok pred Vašich konkurentov a priblížite sa SMART podnikom. Hovorím o „Roadshow 4.0,“ resp. o podujatí, ktoré po prvýkrát organizuje spoločnosť iGrow Network, s. r. o.. V skratke ide o interaktívnu prednášku a praktický workshop z oblasti Lean manažementu a podporných nástrojov Industry 4.0. Pomocou účasti na podujatí zistíme spoločne, kde sa Váš podnik nachádza dnes, akú prípadnú zmenu je potrebné urobiť a aké nástroje Vám uľahčia dosahovať Vaše stanovené ciele.

Každé ďalšie slová v tomto článku sú zbytočné, a preto Vás pozývam, aby ste sa sami prišli presvedčiť, že každý kto má odvahu, môže byť súčasťou 4.0. Pýtate sa kedy a kde? Máte možnosť výberu miest, kde sa spoločne s celým našim tímom budeme na Vás tešiť.

  • 26.3. Trenčín
  • 15.4. Bratislava
  • 14.5. Košice
  • 28.5. Žilina

Viac informácií o podujatí a rovnako tak možnosť registrácie získate kliknutím na tento odkaz:

Priatelia, teším sa na stretnutie s odvážnymi, a všetkým zároveň ďakujem za čas venovaný čítaniu. Pekný deň a kopec zdaru na Vašej Road 4.0.

Pridajte Komentár